Όλες οι μανούλες κρατάμε αντικείμενα των παιδιών μας για ενθύμιο.Έτσι δεν είναι?Κάποιες απο εμάς κρατάμε ακόμα και ημερολόγιο.Σημειώνουμε την πρώτη τους λεξούλα,την πρώτη πρόταση,πότε έβγαλαν το πρώτο δοντάκι,πότε γέλασαν για πρώτη φορά.Φτιάχνουμε έναν φάκελο με την πρώτη τους μουντζούρα,την πρώτη φορά που ζωγράφισαν την οικογένεια τους,τον ήλιο,ένα σπίτακι κ.τ.λ.
Όλα αυτά είναι καταγραφή!
Στον παρακάτω πίνακα αναφέρω ενδεικτικά μερικές ερωτήσεις (καταγραφής) που πρέπει όλες οι μανούλες να μπορούμε να απαντήσουμε για το παιδί μας.Αφορά παιδιά έως 5 ετών.
Ντύνεται μόνο του?
|
Χρησιμοποιεί κουτάλι και πιρούνι?
|
Πηγαίνει μόνο του στην τουαλέτα?
|
Δένει /λύνει τα κορδόνια του?
|
Κατεβαίνει μόνο του τις σκάλες?
|
Προχωράει μπροστά πάνω σε ευθεία?
|
Διπλώνει το χαρτί και το κομματιάζει?
|
Ξέρει να στέκεται στο ένα πόδι?
|
Κατανοεί το σημαντικότερα σημεία μίας διήγησης?
|
Ακούει με ενδιαφέρον ένα παραμύθι?
|
Αναγνωρίζει γραπτές λέξεις?
|
Επινοεί ιστορίες?
|
Ξέρει να ξεχωρίζει μεγάλο & μικρό/μέσα & έξω κ.τ.λ?
|
Κατανοεί πότε τελειώνει η μέρα/η εβδομάδα?
|
Ξεχωρίζει τους ήχους?
|
Σέβεται τους κανόνες της οικογένειας/π.σταθμού?
|
Είναι πολύ σημαντικό να μαθαίνουμε για το παιδί μας μέσα απο την καθημερινότητα του.Η καταγραφή μπορεί να φαίνεται σε κάποιους μία διαδικάσια “γραφειοκρατική” ή ακόμα και “υπερβολική” .Δεν είναι όμως.Αποτελεί βασική παιδαγωγική μέθοδο που βοηθάει στην καλυτέρευση των αδυναμιών του παιδιού.
Όταν γνωρίζουμε τις αδυναμίες του παιδιού μας μπορούμε να το βοηθήσουμε να τις δυναμώσει!
Όταν γνωρίζουμε τα δυνατά σημεία του παιδιού μας αντίστοιχα μπορούμε να το βοηθήσουμε να τα εξελίξει όσο θέλει και μπορεί!