Eιδικά τα παιδιά μικρής ηλικίας είναι σίγουρο ότι στην αρχή της σχολικής ζωής τους θα χρειαστούν την βοήθειά σας έως ότου μόνα τους αποφασίσουν που και ποιον ακριβώς τρόπο τα εξυπηρετεί καλύτερα να αποθηκεύουν/τακτοποιηούν βιβλία, τετράδια, είδη ζωγραφικής, χειροτεχνίας κλπ. που τις πιο πολλές φορές είναι ικανά να δημιουργήσουν γύρω τους έναν …χαμό μεγαλύτερο κι απ΄όσο τα…
ατάκτως ερριμμένα ρούχα και παιχνίδια τους. Αποτέλεσμα είναι να εκνευρίζονται, να μην βρίσκουν αυτό που ψάχνουν την στιγμή που τοχρειάζονται και γενικώς μια …ηλεκτρισμένηατμόσφαιρα που δεν βοηθά ούτε εκείνα να αγαπήσουντην διαδικασία “διαβάζω” και να εγκλιματιστούν ομαλά στην έννοια “υποχρέωση”ούτε φυσικά και εσάς στο ναδιαχειριστείτε σωστά την έτσι κι αλλιώς όχι εύκολη αυτή μεταβατική περίοδο της αρχής του σχολείου.
Εκτός από το ίδιο το γραφείο τους, όποιας μορφής κι αν είναι, ή πιθανόν κάποια βοηθητικά ράφια που θα χωρέσουν όλα τα βιβλία και μεγάλου μεγέθους αντικείμενα, χρησιμοποιείστε κάθε είδους θήκη αποθήκευσης, καλάθι, κουτί κλπ. όπου θα μπορούν ναομαδοποιήσουν τα πάντα με τρόπο που να είναι εύκολοκαι να τα χρησιμοποιήσουν και να τα επιστρέψουν στην θέση τους.
“Σκουπίδια” όπως άδεια χάρτινα κουτιά κάθε μεγέθους που θα ντύσετε με ύφασμα ή διακοσμητικό χαρτί, άδειαρολό χαρτιού, κονσερβοκούτια κλπ. είναι “πολύτιμα” υλικά για να δημιουργήσετε με σχεδόν μηδενικό κόστος πολύ όμορφες και ιδιαίτερες θήκες-χώρους αποθήκευσης για κάθε είδους αντικείμενο-υλικό. Χρησιμοποιείστεέντονα χρώματα, χαρτιά με παραστάσεις κινουμένωνσχεδίων κλπ για να “τραβήξετε” την προσοχή των παιδιών προς όλους αυτούς τους αποθηκευτικούς χώρους και κυρίως αποδεχτείτε το πρώτο διάστημα σαν κάτι απολύτως φυσιολογικό ότι κανένα παιδί δεν γεννιέται έχοντας στο μυαλό του την έννοια της “τάξης” όπως εμείς την μεταφράζουμε και από εσάςκαι μόνον εξαρτάται αν θα θεωρήσει την όλη διαδικασία σαν κάτι που θα διευκολύνει το ίδιο ή ένα “καταναγκαστικό” έργο που ποτέ δεν θα κάνει με ευχαρίστηση.