Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες όπως είναι η Διάσπαση Προσοχής παρουσιάζουν πολλές φορές έλλειμμα στην ικανότητα μιας άνετης γραφής. Εξαιτίας των ειδικών χαρακτηριστικών της διάσπασης προσοχής στα γραπτά τους εμφανίζουν παραλείψεις, γραμματικά λάθη, φωνημικές αναντιστοιχίες, ανορθόδοξα κενά ανάμεσα στις λέξεις ή κολλημένες λέξεις μεταξύ τους κτλ.
Ένα παράδειγμα τέτοιων γραπτών εκτίθεται παρακάτω όπου οι δυσκολίες εμφανίζονται σε όλες τις μορφές του γραπτού λόγου:
- Ορθογραφικά λάθη πχ. προτη τάξι
- Καθολική έλλειψη τόνων
- Δεν τηρεί κανόνες στίξης πχ. δεν ακολουθεί κεφαλαίο μετά απο τελεία
- “Τρώει” γράμματα πχ. τρεχντας
- Αδυναμία αυτοδιόρθωσης
Στοιχεία μαθησιακής δυσκολίας:
- “Τρώει” γράμματα
- Παραβιάζει τα κενά μεταξύ των λέξεων πχ. κγέλια
- Αδυναμία αυτοδιόρθωσης
Στοιχεία μαθησιακής δυσκολίας:
- Είναι αναπτυγμένο όλο το θέμα σε μια πρόταση.
- Ορθογραφικά λάθη
- Παράλειψη γραμμάτων μέσα στις λέξεις πχ. τρο (τρώω)
- Αντιμετάθεση γραμμάτων μέσα στις λέξεις πχ. κια (και)
- Παραβίαση της αυτονομίας των λέξεων πχ. σκολιομου
- Φωνημικά λάθη πχ. σκολιο (σχολείο)
- Αδυναμία αυτοδιόρθωσης
Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας