“Τα τζιτζίκια βγαίνουν το καλοκαίρι.”
“Χτες το απόγευμα με τσίμπησε ένα αγκάθι.”
“Τα παιδιά πήγανε στο τσίρκο”.Στο παραπάνω δείγμα γραφής ενός δυσλεξικού παιδιού τα στοιχεία που δηλώνουν την ειδική μαθησιακή δυσκολία της δυσλεξίας είναι:
- Αντιστροφή γραμμάτων μέσα στις λέξεις πχ. σταστάρα, στίμπισε
- Παράληψη γραμμάτων στις λέξεις πχ. απόγεμα, αυτκινιτο
- Ορθογραφικά λάθη θεματικά και καταληκτικά πχ. καλοκέρι, ρεχι (τρέχει)
- Προσθήκη λέξης μέσα στην πρόταση πχ. το τα μαλα
- Έλλειψη τονισμού των λέξεων.
- Δεν τηρούνται τα σημεία στίξης πχ. τελεία στο τέλος της πρότασης
- Δεν τηρούνται οι κανόνες γραφής μιας πρότασης πχ. ξεκινάμε με κεφαλαίο και τελειώνουμε με τελεία
Το τελευταίο στοιχείο που έχουμε να παρατηρήσουμε είναι η έλλειψη της ικανότητας αυτοδιόρθωσης του δυσλεξικού ατόμου στον γραπτό του λόγο, κάτι που πρέπει να αποτελεί βασικό σημείο της εκπαίδευσης του σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης.
Για περισσότερα παραδείγματα γραφής δυσλεξικών παιδιών μπορείτε να πατήσετε εδώ
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
dyslexiaathome.blogspot.gr